Start din egen telefontjeneste

Nå kan du skape en ny og solid inntektskilde for deg eller din bedrift

En egen telefontjeneste passer perfekt for personer og bedrifter som:

  • Er gode rådgivere eller eksperter på et fagfelt
  • Ønsker å tilby support utenfor arbeidstid mot betaling

Passer du eller din bedrift inn i en av disse kategoriene så har du nå en utmerket anledning til å få en solid ekstra inntekt. Det er også fullt mulig, og svært lønnsomt, å drive en telefontjeneste på heltid. Arbeidstidene bestemmer du helt selv. 

Slik fungerer telefontjenesten

Den tekniske løsningen er laget av dyktige utviklere som har hatt som formål å lage en fleksibel og brukervennlig løsning for at personer og bedrifter enkelt kan drive sin egen telefontjeneste. Agenturer AS står for salg, service, og maredsføring, men selve den tekniske løsningen driftes av en av Norges beste utviklere på dette feltet.

I tillegg til brukervennlighet byr plattformen på en hel del førsteklasses funksjonalitet. Blant annet:

  • Du får ditt eget unike telefonnummer. Ikke noe fellesnummer med tastevalg.
  • Betalingsevnen til innringer er avklart før du svarer på samtalen. Du trenger ikke å tenke på dette.
  • Du kan sette faste åpningstider eller logge deg på og av på tidene du ønsker.
  • Om du er opptatt i en annen samtale eller av andre årsakser ikke er tilgjengelig så vil innringere få en sms med en gang du er ledig igjen. 
  • Innringere kan få mulighet til å gi terningkast og tilbakemelding etter samtalen. Om de ikke er fonøyd kan de gis mulighet til å få deler eller hele kostnaden med telefonsamtalen refundert. Det gjør at du som rådgiver/konsulent også kan tilby en fornøydhetsgaranti. 

Telefontjenesten er egnet for enhver som ønsker å tilby rådgivning over telefon. 

Vi leverer telefontjenesten som en plattform. Det betyr at vi håndterer alt det tekniske. Du trenger egentlig bare et telefonnummer som telefontjenesten kan videresende dine innringere.

Det er super enkelt å komme i gang:

1. Du trenger en telefon og telefonummer hvor du kan motta samtaler på.

2. Vi setter opp et dedikert nummer som blir viderekoblet til din telefon. Du kan bestemme faste åpningstider eller logge på og av uten faste åpningstider. 

3. Du bestemmer minuttprisen innringer skal betale. Minimumspris er kr. 13,- (tilsvarer en timepris på kr. 780,-) og maksimumspris er kr. 50,- (tilsvarerer en timepris på kr. 3 000,-). Alle priser er inkl. mva. 

4. Deretter gjenstår kun markedsføring og få innringere (vi gir deg også innspill på dette). Alt det tekniske kan du trygt overlate til vår plattform. 

5. Du har til enhver tid oversikt over hvor mye du tjener. Du får en utbetaling per måned. 

Så mye tjener du

Din inntjening vil avhenge av hvilken minutttpris du tilbyr.

Alle priser er inkludert moms så fordelingen er som følger:

Inntektskalkulator

Sjekk hvor du vil tjene basert på minuttprisen du setter og hvor mange timer med rådgivning du gjør per måned.

Hvem passer tjenesten for

En telefontjeneste passer for bedrifter og personer som er i stand til å levere god verdi og rådgivning over telefon. Vi er kun interessert i seriøse kunder av denne tjenesten som levererer en tjeneste som sluttbrukere er fornøyd med og er verdt minuttprisen du tar betalt.

Vi gjør en evaluering av alle nye kunder og om du/dere fremstår som en troverdig og god leverandør av en telefontjeneste. Her er et par eksempeler på kunder vi godkjenner og som har forutsetninger for å skape en stor suksess med en telefontjeneste:

Eksperthjelp på telefon

Personer eller bedrifter som er eksperter på et fagfelt har gode forutsetninger for å lykkes med en telefontjeneste.

Vi anbefaler deg å finne en nisje hvor du er svært dyktig og vil kunne gi gode råd på telefon. Det er ingen begrensning på antall fagfelt som kan egne seg for en telefontjeneste. Det kan være alt fra juridiske råd, IT-hjelp, salgshjelp, markedsføring, regnskap og revisjon, oppstart av bedrift, personlig utvikling, også videre, Her er noen eksempler:

  • Regnskapsfører – Få ekspertsvar fra autorisert regnskapsfører
  • Importkonsulent – Få svar på dine spørsmål om importregler inn til Norge
  • Salgstrener – Gjennomgå ditt møtebookingskript med en av Norges beste møtebookere
  • Webdesigner – Få umiddelbare innspill på designet på din nettside
  • Digital markedsfører – Gjør en rask audit av dine Facebook-annonser 
  • Linkedin-ekspert – Gjør din Linkedin-profil mer attraktiv på én telefonsamtale

Vi anbefaler at du lager en telefontjeneste hvor du tilbyr spesialisthjelp innen et område. Det gir deg de beste forutsetninger for å tilby en verdifull tjeneste for sluttbrukere og en lønnsom tjeneste for deg. 

Å tilby en tjeneste à la “hjelp til det meste” er ikke en god idé.

Betalt supporttelefon

Driver dere en tjeneste hvor dere yter support og kundeservice over telefon enten på bedrifts- eller privatmarkedet så åpner en betalt supporttelefon nye muligheter for dere. Dere kan da utvide åpningstidene for support og gi kunder et bedre tilbud.

Dere kan reklamere at dere tilbyr døgnåpen support og kundeservice 24/7. I normal arbeidstid er supporttelefonen gratis, men utenom normal arbeidstid betaler innringere per minutt.

Vi kan enkelt sette opp en slik løsning for din bedrift.

Markedsføring av telefontjenesten

Den mest effektive markedsføringen er den du gjør i dine egne kanaler. Vi kan inkludere deg i en oversikt med andre konsulenter som tilbyr telefontjenester, men effekten av å være et navn blant mange konsulenter er ikke nødvendigvis det mest effektive. 

Telefonnummeret du får via oss er helt unikt for deg. Det er ikke tastevalg for ulike konsulenter som ellers er vanlig. Dette betyr at du står fritt til å markedsføre din telefontjeneste og ditt telefonnummer slik du ønsker. Naturligvis innenfor gjeldende norske lover og regler. 

Vi har felles interese med deg i at du lykkes med tjenesten og vil tilby deg råd og veiledning på hvordan du kan markedsføre tjenesten på en effektiv måte.

Det er lov å tenke kreativt på hvordan du kan tiltrekke deg innringere. Det er for eksempel ingenting i veien for å tilby en leadsmagnet til de som ringer inn. Har du en gratis rapport eller en annen”give-away” så kan du gjerne tilby det til innringere. Du vil isåfall bruke din telefontjeneste som en “leadsgenerator” til din bedrift samtidig som du tjener penger på tjenesten. Og du vil få kundeleads som allerede har demonstrert betalingsvilje ovenfor dine tjenester.

Dette er bare en idé på hvordan du kan skape en lønnsom telefontjeneste. Om du bestemmer deg for å teste ut tjenesten så tar vi gjerne en prat med deg vedrørende hvordan du kan markedsføre deg på en smart måte.

Pris for tjenesten

Det er en oppstartskostnad på kr. 1 500,- eks. mva.

Etter oppstartskostnaden skal du tjene penger og få en månedlig utbetaling basert på samtalevolum. 

Se fordeling og beregn dine inntekter her

Hvordan komme i gang

Det er veldig enkelt å komme i gang:

  • Fyll ut interesseskjemaet under. Det medfører ingen forpliktelser.
  • Du får en tilbakemelding på hvorvidt vi tror du har forutsetninger for å lykkes og om vi ønsker å ha deg på vår plattform.
  • Hvis svaret på punktet over er "ja" så kan du formelt velge å bli kunde. Du betaler da en oppstartskostnad på kr. 1 500,- eks. mva.
  • Du får et dedikert telefonnummer og kan begynne å ta i mot innringere på tidspunktene du ønsker å tjene penger.

Interesseskjema