Lavpriskurven vurderes solgt

Lavpriskurven er et selskap som ble opprettet for å slå et slag for miljøet men også gi kunder lavere priser på dagligvarer. Lavpriskurven selger dagligvarer, med hovedfokus på rengjøring/kjøkkenartikler, godteri, og dyreartikler, til redusert pris. Mange av varene ville ikke kommet forbrukerne til gode gjennom vanlige kanaler, på tross av at det er flotte produkter. Derfor kan alle kunder være stole av å være med på å gjøre en forskjell ved å bidra til å redusere kast.

For Lavpriskurven handler det om å velge det miljøvennlige alternativet og har derfor valgt å bruke resirkulerbart materiale som fyllstoff for god og forsvarlig pakking isteden for plast.

Selskap

Northglobe AS

Kontaktperson

Markus Andersson

Telefon

413 88 294

Nettside

lavpriskurven.no

Bakgrunn

Lavpriskurven er en avdeling innenfor Northglobe AS og er den delen av selskapet som henvender seg til privatkunder. Northglobe ble etablert i august 2015 av to førstegangsgründere. I starten bedrev selskapet kun engrovirksomhet og hadde lager på Alnabru. Bedriften kjøpte varer fra leverandører som Maarud og Mondelez og solgte dem til frittstående butikker

Etter en tid åpnet selskapet for å selge til privatkunder også, og dermed var tanken om Lavpriskurven født. I Juni 2016 fikk selskapet inn nye deleiere og skrev kontrakt for det som skulle bli Lavpriskurvens første butikk. Mens Lavpriskurven nettbutikk ble åpnet i starten av september 2016 åpnet butikken på Gjerdrum like etter samme måned. Butikken var åpen frem til august 2018 men ble etter dette flyttet til Slynga på Rælingen. Lavpriskurven har i tillegg til butikken på Gjerdrum hatt samarbeid med to butikker, en på Kongsvinger og en i Namsos.

I dag har Lavpriskurven kun nettbutikk, men dette er en nettbutikk i vekst. Logoen til Lavpriskurven (handlekurven med prosenttegn) har vært med siden starten i 2016.

Drift

Lavpriskurven hadde en omsetningen på ca. 1,5 millioner i 2019 – og hatt 69 salg i snitt per uke med en snitthandel på 414,-. Fra midten av juni 2019 gikk Lavpriskurven bort fra ordningen med gratis frakt for bestillinger over 800,- og over 1400,- for hjemlevering. Det ble innført en fastpris for frakt på 79,- for bestillinger med henting på posten, og 129,- for hjemlevering. Dette har ikke hatt noen merkbar negativ effekt på resultatet, ettersom kundene stort sett har fortsatt å handle som før, men har ført til en fraktinntekt på 122 486,- siden innføringen i uke 25.

Per desember 2019 Lavpriskurven 663 varer i sortimentet, og en kundedatabase på 4934 kunder spredd over hele landet. 

Lavpriskurven hadde i 2019 en omsetning på 1 459 026,- med dekningsbidrag på 644 710,-
I 2018 var omsetningen på 862 190,- med dekningsbidrag på 362 096,-.

Er du eller ditt foretak interessert i å overta Lavpriskurven? Ta kontakt for mer informasjon.

Del denne muligheten med ditt nettverk

Share on facebook
Del på Facebook
Share on linkedin
Del på Linkedin