Vi sikrer de beste betingelser på frakt og transport!

Dersom du jobber med distribusjon og salg av fysiske varer er sjansen god for at du til tider er frustrert over høye kostnader på transport og frakt. Agenturer.no snakker daglig med kunder som driver med produksjon, agenturhandel, eller import og vi har lagt merke til en fellesnevner for mange er høye kostnader på transport / frakt.

Samarbeid med TopLogic

Vi har derfor innledet et samarbeid med TopLogic som er et helt uavhengig konsulentselskap som spesialiserer seg på å redusere fraktkostnader for bedrifter i Norge. Ved å registrere dine transportbehov i skjemaet under vil vi innen kort tid komme tilbake til dere med informasjon om hvorvidt det er potensial for å se på å kutte deres fraktkostnader og samtidig opprettholde høy kvalitet.

All jobb som gjøres for å skaffe dere bedre betingelser gjøres på «no cure no pay» så det er utelukkende en oppside ved å teste oss ut.

Mer oppmerksomhet fra eksisterende transportør

VikingBad AS har mer enn doblet sin omsetning de siste 4 årene. Som en konsekvens av dette har transportbehovet økt betydelig. Vi er meget godt fornøyd med den jobben TopLogic har gjort for oss. Ved å benytte TopLogic i forhandlingene med transportørene fikk vi en meget god oppmerksomhet, spesielt fra vår eksisterende transportør, noe vi ikke har opplevd tidligere.

– Kristian Schlanbusch

Ofte stilte spørsmål om frakt og transport

Hvor mange aktører er det i transportbransjen i Norge?

Svaret avhenger av hvordan man definerer transportbransjen (budbil, busselskap, båt osv). Transportøkonomisk institutt opererer med at det finnes  6 til 7000 aktive transport- og logistikktilbyderbedrifter i Norge.

Hvordan er konkurransen mellom ulike leverandører i transportbransjen?

Konkurransen er stor, men det finnes ikke mange leverandører som gjennom eget nettverk klarer å levere gods over hele lendet.

Det er pr. i dag kun to leverandører, som kan levere til private på butikk som er et økende marked.  Det finnes mange små lokale transportører og noen som har funnet nisjer i markedet som for eksempel store gjenstander, medisiner  o.l.

Hva er deres betraktninger om pris vs. Kvalitet? Må man betale mer for god kvalitet innen transport?

Ikke nødvendigvis. Det er kanskje en av våre sterkeste kort ettersom våre kunder tar alle avgjørelser når det gjelder hvilken transportør de ønsker å samarbeide med. Vi tilrettelegger, gir råd og finner ofte bedre løsninger på transportutfordringene enn dagens løsninger, men overlater til kunden å finne den samarbeidspartneren som han/henne finner mest nyttig å ha et samarbeid med ut ifra kvalitet, pris, tekniske løsninger m.m.

Hva bør man se nøye på når man får et tilbud fra en tilbyder av transport?

Det som kan være utfordrerne når man skal se på tilbud er at transportørene opererer med forskjellige tillegg som kan gjøre det vanskelig å sammenligne prisene.  Det kan være sone tillegg, volumtillegg osv.  Dette er hovedårsaken til at det er behov for eksperter som oss som klarer å splitte dette opp slik at vi sammenligner epler mot epler.

Hvor mye er det mulig å kutte transportkostnader med?

Blir litt «hvor langt er et tau» spørsmål. Er avhengig av mange faktorer som blant annet, omsetning, fraktflyten(til og fra m.m.) produkter (størrelse, vekt, Thermo, farlig gods, etc).

I 2016 lå vi på mellom 10-30% på våre oppdrag. Har også hatt nærmere 50 prosent, men da er det spesielle forhold som spiller inn.

Vi har spesielle behov for transport. Hvilke erfaringer har dere med dette?

Vi har lang erfaring med all type gods. Gjennom 25 år i Norden har vi gjennomført de aller fleste typer transporttyper. Og ikke minst har vi langt over 700 transportører i vår database, med alle mulig type løsninger for våre kunder.

Vi har behov for transport fra utlandet til Norge. Kan dere hjelpe med å finne gode løsninger på transport internasjonalt

De aller fleste av våre kunder har transport til/fra utlandet så dette er ikke noe problem.

Vi er veldig fornøyd med kvaliteten hos vår nåværende leverandør og ønsker å beholde dem. Er det likevel hensiktsmessig med en evaluering?

Vanlig utsagn og svaret er JA. Ofte får vi vesentlige lavere priser fordi dagens leverandør vet at de nå blir sammenlignet med andre konkurrenter på like vilkår og at vi gjør det som regel mye grundigere enn hva de fleste av våre kunder gjør.

Vi sender kun pakker via posten til privatkunder. Finnes det noen alternativer til denne løsningen? Er det hensiktsmessig med en evaluering?

Absolutt, dette er den type oppdrag hvor vi ser at vi utgjør den største forskjellen for våre kunder.

Hvor mye kostnader må man ha på transport for at det kan være smart å få en konsultasjon med TopLogic?

Jo høyere transportkostnader jo mer sannsynlig er det at vi kan hjelpe umiddelbart.

Vi oppfordrer dog alle med transportbehov til å fylle ut skjemaet under da vi sammen med Agenturer.no vil se på muligheten for å lage samlede enheter av flere bedrifter med transportbehov i samme område. På den måten vil det kunne mulig også å hjelpe bedrifter med relativt lave transportkostnader.

Få mer informasjon om hvordan vi kan hjelpe dere å redusere fraktkostnader

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.