Telefonselger – 5 regler som gjør deg til en dyktig telefonselger

Hvis du spør en tilfeldig person hva han eller hun synes om yrket telefonselger er svaret neppe rosende omtale og positivitet. Dessverre har noen få useriøse aktører ødelagt ryktet til telefonselgere og selv ikke landets beste pr-byrå ville vært i stand til å endre på det. Sannheten er derimot at telefonsalg er mye mer enn […]

Les mer…

Alt du trenger å vite om salgsagenter

En salgsagent er en eller flere profesjonelle selgere som eier et eget foretak og jobber med agenturer og selger produkter/tjenester som selvstendig agent på vegne av andre selskaper. Dette er den korte definisjonen. På denne siden finner du all informasjon du trenger å vite om salgsagenter. Du finner svaret på blant annet: Hva er en […]

Les mer…

Provisjonssalg – Hva er riktig provisjonslønn til selgere og agenter

Hva er riktig provisjon å tilby en provisjonsselger? Provisjonsmodeller og hvordan de bør utformes er et av de vanligste spørsmålene vi får fra våre annonsører og oppdragsgivere. Det er ikke en lett problemstilling å svare veldig spesifikt på, men vi skal her dele en del av våre erfaringer med provisjonssalg samt ordrette tilbakemeldinger vi har […]

Les mer…

Når selgere selger, men ikke får betalt

Vi fikk for en stund tilbake tilsendt følgende interessante problemstilling fra en av våre medlemmer: Fra tid til annen kommer der reklamasjoner fra kunder på produkter jeg har solgt. Vi ordner opp og kunden får kreditnota. Imidlertid trekkes det i provisjon for kreditnotaen. Jeg mener det blir galt av følgende grunner: Det er ikke jeg […]

Les mer…

5 spørsmål du bør stille deg selv før du blir franchisetaker

I Agenturer.no snakker vi kontinuerlig med franchisegivere og franchisetakere.  Vi har også god dialog med Norges fremste eksepterter på franchisedrift. Sjekk gjerne intervjuet jeg gjorde med Børge Nilssen – styreleder i Norsk Franchise Forum her. Nedenfor følger noen gode råd vi har plukket opp for personer som vurderer å bli franchisetaker. 4 ulike konklusjoner som […]

Les mer…

Eksterne agenter og salgskanaler

Provisjonsbaserte agenter er med god grunn en forlokkende tanke for mange selskaper. Det er flere åpenbare fordeler med denne samarbeidsformen. En agent er ofte allerede aktiv i markedet hvor man ønsker økt salg. Dette gjør veien til beslutningstakere langt kortere enn  ved en nyansatt selger som vil måtte begynne å bygge relasjoner fra starten av. […]

Les mer…